top of page
  • אסף מליחי

כללית פלטינום ומכבי שלי? 3-4 שאלות שיחסכו מעל 1,000 שקל בשנה למשפחה

כולנו מכירים את הפרסומת של אדיר מילר למכבי שלי. את אדיר מילר כולם מכירים, יחד עם זאת כמה מאיתנו באמת מכירים את הכיסויים שנותנים, שרותי הבריאות הנוספים של קופות החולים כמו מכבי שלי וכללית פלטינום?



נתחיל במספרים: קרוב ל-80% מהישראלים מחזיקים את רובד הבסיס של קופות החולים (מכבי זהב, כללית מושלם, מאוחדת עדיף ולאומית כסף).

כמחצית מרוכשי הרובד הראשון, כלומר 40% מהישראלים, רכשו גם את הרובד הנוסף של קופות החולים (כללית פלטינום, מכבי שלי, מאוחדת שיא ולאומית כסף). מדובר בשיעור זהה לישראלים שמחזיקים כיום בביטוחי בריאות פרטיים, שאף הוא עומד על 40%.

אז מה יש במכבי שלי ובכללית פלטינום?

בניגוד לביטוחי הבריאות הפרטיים שמכילים כיסויים לקטסטרופות רפואיות, ברובד הנוסף של קופות החולים אין אף כיסוי לקטסטרופה רפואית אול טיפול מציל חיים – מהסיבה שאסור להן. מה כן יש בהם? כיסויים שאמורים לחסוך כסף, אבל בפועל לרוב אין בהם שימוש.

אלו 4 הכיסויים העיקריים של הקופות הרובד השני:

  • סל הריון לידה - בכללית פלטינום למשל, יש סל כספי בשווי של כ-2,000 שקלים לכל היריון.

  • הנחות על טיפולי שיניים במרפאות הקופות - ההנחות מגיעות עד ל-50%, אך לרוב ניתן להשיג מחירים דומים גם בפרטי.

  • טיפולים להתפתחות הילד – תוספת של טיפולים כמו רכיבה, שחיה טיפולית וכו'.

  • הנחה בהשתתפות עצמית בניתוח פרטי (בעת בחירת המנתח השייך לקופה) - לא רלוונטי למי שיש ביטוח בריאות.

כיצד זה בא ליד ביטוי בעלויות?

ניקח לדוגמא משפחה בת ארבעה נפשות: זוג הורים בגילאי 30-45 (קבוצת גיל) עם ילדים עד גיל 18. העלות למשפחה במסגרת כללית מושלם היא 113 שקלים, לעומת 228 שקלים לכל המשפחה במסלול הפלטינום. פער של 1,380 שקלים בשנה.


לסיכום ישנן 3-4 כיסויים, שכל מבוטח שמחזיק ברובד השני של השב"ן צריך לשאול את עצמו. אם התשובה היא לא לכל השאלות, אז זו העת לבטל את השב"ן הנוסף ולתעל את התקציב לחיסכון או לרכישת כיסויים שימושיים יותר כמו כיסוי אמבולטורי למשל.

bottom of page