top of page
  • אסף מליחי

סובלים מכאב ורוצים MRI תוך כמה ימים? הכירו את שרות "אבחון מהיר"

תדמיינו לרגע סיטואציה, שאדם קם בוקר אחד וסובל מכאבים איומים שלא מאפשרים לו לתפקד. מכאן, מתחיל מסע של מלחמת התשה והתרוצצויות לכדי לפגוש רופא מומחה ולקבל בדיקות אבחנתיות שיאבחנו את המחלה - בדיקות שיכולות לקחת שבועות וחודשים במערכת הבריאות הציבורית.

על רקע משבר הקורונה והעומסים הצפויים במערכת הבריאות הציבורית וקופות החולים, מה אפשר לעשות כדי לקצר תהליכים, לפגוש רופא מומחה ולקבל הפניה ל-MRI או CT תוך כמה ימים?

תכירו את הדלת האחורית של הרפואה הפרטית בישראל. בשנים האחרונות יצאו הרבה כתבי שירות של חברות הביטוח שנועדו לתת פתרונות לעומס והתורים הארוכים במערכת הבריאות הציבורית. אחד מכתבי השרות היותר מעניינים בעת הזו, נקרא "אבחון מהיר".



מה זה אבחון מהיר? מדובר בשירות של חברות הביטוח שבמסגרתו, עובר המטופל הסובל מכאב, תהליך אבחון בזמן קצר של מספר ימים, הכולל מספר בדיקות אבחנתיות ללא צורך בהפניה רפואית.

אבחון מהיר הוא סוג של מסלול VIP מקוצר לביצוע בדיקות אבחנתיות כמו MRI, CT, PET CT, שנועדו לאתר מחלה קיימת בגוף. זאת, לצד בחינת הטיפול הרצוי והמתאים שיעשה באמצעות רופא מומחה.

שרותי האבחון המהיר של חברות הביטוח, מתבצעים בבתי חולים פרטיים שנותנים את שירות האבחון המהיר גם באופן פרטי ובתשלום מלא.

למה זה חשוב? ברפואה של ימינו, יש למהירות האבחון של הבעיה הרפואית חשיבות קריטית. טיפול יעיל ומוקדם, מגדיל בצורה ניכרת את הסיכויים להחלמה גם כאשר מדובר במחלות קשות שמזוהות בזמן.

עבור המבוטח, השרות של אבחון מהיר חוסך זמן המתנה מיותר ומתח נפשי רב בהמתנה של שבועות לרופא מומחה ולבדיקות אבחנתיות כמו MRI. כך, תוך 3-6 ימי עסקים מקבל המבוטח מהרופא אבחנה מלאה והמלצות להמשך הטיפול והתמודדות עם המחלה.

לשם השוואה בקופות החולים בימי שיגרה, לבדיקות רפואיות נחוצות כמו MRI או CT צריך להמתין שבועות ארוכים. זמן המתנה שעלול להשפיע על המצב הבריאות של המטופל.

כדי להמחיש את הסחבת ניתן דוגמא: תכירו את אילנה, בת 40 שבבוקר אחד מגלה גוש חשוד בשד בבדיקה עצמית שגרתית. מאותו הרגע התהליך נראה כך: תחנה 1 - פניה לרופא המשפחה שמפנה אותה לתחנה 2 - רופא כירורג מומחה, שיפנה אותה לתחנה 3 - ביצוע בדיקות ממוגרפיה ואולטרסאונד ולאחר מכן תחנה 5 - הפניה לבדיקת ביופסיה. לאחר תום הבדיקות הנדרשות, עם תום ביצוע כל הבדיקות הנדרשות תחזור אילנה אל הכירורג (אותו רופא מתחנה 2), שיבחן את ממצאי הבדיקות ויעניק המלצה להמשך טיפול או ניתוח.

הסיור של אילנה בתחנות השונות יכולה לקחת חודשים - בעיה שמשקפת את המצב בבעיות רפואיות רבות נוספות בו המבוטח חווה כאבים.

מתי פונים לשרות אבחון מהיר? צריך לעשות הבחנה מתי הולכים למיון ומתי לאבחון מהיר. במקרה של פציעות וחבלות צריך לגשת למיון ומנגד כאשר מופיעים כאבים חזקים, שאינם עוברים ורופא המשפחה מתקשה לפענח את הסיבה - זו העת, לגשת לשרות של אבחון מהיר ולפנות למוקד השרות של חברת הביטוח.

לרוב מי שפונה לאבחון מהיר סובל ממגוון תופעות כמו: כאבי ראש כרוניים, כאב חד בבטן, כאבי גב ועוד.

איך זה עובד? המבוטח שחש ברע, פונה למוקד השירות של חברת הביטוח ומתחיל תהליך הכולל 3 שלבים:

1. שיחה טלפונית עם הרופא הממיין תוך יום עבודה אחד.

2. תהליך אבחון ראשוני בסיסי - בשלב זה מבצעת פגישת ייעוץ רפואי ראשונית עם רופא ממיין, שבמסגרתה ייקבע הצורך בבדיקות האבחנתיות הראשוניות: דם, שתן, אולטרסאונד, רנטגן. בסיום תהליך זה, המבוטח מקבל דו"ח אבחון ראשוני והמלצות להמשך טיפול. תהליך האבחון הראשוני: לרוב עד 3 ימי עסקים. 3. תהליך אבחון מקיף - על פי שיקול דעתו של הרופא המטפל, יבוצעו בבדיקות רפואיות אבחנתיות נוספות כמו: ,PET-CT מיפויים, ממוגרפיה , MRI , CT, ביופסיות בשד, ובדיקות פולשניות אחרות. וכן התייעצות של הרופא הממיין עם רופא מומחה בתחום הרלוונטי. בסיום הבדיקות וההתייעצות ימסור הרופא הממיין דו"ח אבחון הכולל את תוצאות תהליך האבחון תהליך האבחון המקיף: ברוב החברות עד 3 ימי עסקים תום תהליך האבחון הראשוני. בנוסף, ההליך כולל התייעצות עם כמה רופאים מומחים, לפי הצורך. לאחר הבדיקות המורכבות מתקיימת פגישת סיכום עם הרופא, שבה מקבל המטופל את התוצאות והמלצות להמשך טיפול. פגישת הסיכום תיערך לא יאוחר מארבעה ימים לאחר קבלת התוצאות של הבדיקה האחרונה. איך רוכשים את השרות? את השרות ניתן לרכוש באמצעות כל חברות הביטוח בהם יש לכם ביטוח בריאות או באמצעות סוכן הביטוח האישי שלכם.

חשוב לזכור, כי כתב השרות "אבחון מהיר"" הוא ריידר, כלומר, הוא כיסוי ה"רוכב" על כיסוי בסיסי ולא ניתן לרכוש אותו ככיסוי בודד (STAND ALONE).

לפיכך, למי שאין פוליסת בריאות פרטית, חייב לרכוש כיסוי בסיס כמו ביטוח מחלות קשות או לרכוש לפחות אחד מפרקי הבסיס של ביטוח הבריאות שהם חשובים אף יותר.

כך למשל רכישה של שני הסעיפים החשובים ביותר: "תרופות שאינן בסל" ו"השתלות וטיפולים מיוחדים בחו"ל תעלה למשפחה סביב 100 שקלים בחודש. מדובר בשני הכיסויים החשובים ביותר והזולים בביטוח בריאות - כיסויים שיצילו כל משפחה ממוצעת מקריסה כלכלית בעת היעדר שני הכיסויים הללו.

כמה זה עולה? העלות החודשית של כתב השרות "אבחון מהיר" הינו שקלים בודדים לילד וסביב 15 שקלים למבוגר.

בנוסף, כל יש השתתפות עצמית, לרוב של 20% מההוצאה על השרותים הניתנים במסגרת הכיסוי. כך למשל, לבדיקה האבחנתית הבסיסית יש התתפות עצמית של 180 שקל ועד 600 שקל לאבחון מקיף הכולל בדיקות מורכבות MRI, סי.טי.

bottom of page